Tuto hodnotu mají vysoce zastoupenu v jádru praktičtí lidé. Tito lidé potřebují mít ze svých nákupů vždy užitek a danou věc tvz. vynosit. Nesnáší plýtvání a osud planety jim není cizí. Zrovna tak jim ale není cizí osud jejich vlastní peněženky a od oblečení vyžadují navíc 100% kombinovatelnost ( = těmto lidem obvykle sedí principy capsule wardrobe) a též potřebují vědět, že nakoupili co nejvýhodněji. Jedná se o lidi, kteří nejdříve všechny produkty porovnají a zjistí si, kde je nejlepší poměr kvalita/cena. Zbožňují též nákupy ve slevách. Nekupují nekvalitní levné věci, ale ty, které se jeví nejlevnější v poměru kvality s cenou. Tíhnou k nadčasovému designu. Milují, když mohou s oblečením pracovat na principu dress up and down.
Jak tito lidé uvažují ?
- Propočítávají počet nošení versus cena ( = cost per wear).
- Jsou ochotni naučit se šít, aby ušetřili.
- Potřebují, aby bylo oblečení kombinovatelné a univerzální.
- Milují klasické kousky a basic .
- Chtějí, aby horní díl fungoval se všemi jejich spodními díly a naopak.
- Nebrání se secondhandům.
- Chtějí, aby oblečení dlouho vydrželo.
- Nekoupí si materiál, se kterým by pak museli do čistírny (= nebudou utrácet další peníze za tento kus).
- Vybírají takové kusy, které se stylově hodí k více příležitostem.
- Jsou ochotni koupit si draží kus, pokud je ve velké slevě.
- Většinou se zajímají o módu a móda je baví.
- Zkoumají, jak je daný kus ušitý, dívají se na švy, vypracování, kvalitu střihu atd.
Níže: Příklady capsule wardrobe. Pokud máte zastoupenu hodnotu hospodárnosti, dejte si pozor na to, abyste nekupovali jen basic kousky. Váš šatník by se stal nudným a nezajímavým.






