Hodnota č. 3: Hospodárnost

Tuto hodnotu mají vysoce zastoupenu v jádru praktičtí lidé. Tito lidé potřebují mít ze svých nákupů vždy užitek a danou věc tvz. vynosit. Nesnáší plýtvání a osud planety jim není cizí. Zrovna tak jim ale není cizí osud jejich vlastní peněženky a od oblečení vyžadují navíc 100% kombinovatelnost ( = těmto lidem obvykle sedí principy capsule wardrobe) a též potřebují vědět, že nakoupili co nejvýhodněji. Jedná se o lidi, kteří nejdříve všechny produkty porovnají a zjistí si, kde je nejlepší poměr kvalita/cena. Zbožňují též nákupy ve slevách. Nekupují nekvalitní levné věci, ale ty, které se jeví nejlevnější v poměru kvality s cenou. Tíhnou k nadčasovému designu. Milují, když mohou s oblečením pracovat na principu dress up and down.

Jak tito lidé uvažují ?

  • Propočítávají počet nošení versus cena ( = cost per wear).
  • Jsou ochotni naučit se šít, aby ušetřili.
  • Potřebují, aby bylo oblečení kombinovatelné a univerzální.
  • Milují klasické kousky a basic .
  • Chtějí, aby horní díl fungoval se všemi jejich spodními díly a naopak.
  • Nebrání se secondhandům.
  • Chtějí, aby oblečení dlouho vydrželo.
  • Nekoupí si materiál, se kterým by pak museli do čistírny (= nebudou utrácet další peníze za tento kus).
  • Vybírají takové kusy, které se stylově hodí k více příležitostem.
  • Jsou ochotni koupit si draží kus, pokud je ve velké slevě.
  • Většinou se zajímají o módu a móda je baví.
  • Zkoumají, jak je daný kus ušitý, dívají se na švy, vypracování, kvalitu střihu atd.

Níže: Příklady capsule wardrobe. Pokud máte zastoupenu hodnotu hospodárnosti, dejte si pozor na to, abyste nekupovali jen basic kousky. Váš šatník by se stal nudným a nezajímavým.

Leave a Reply